http://ad.zanox.com/ppc/?31811413C36070243T

tiistai 13. lokakuuta 2015

7 KEINOA NAUTTIA SYKSYSTÄ

No niin, kai se on pakko myöntää, että kesä on ohi. Täällä Berliinissäkin. Tähän saakka olen jotenkin kärvistellyt kesätakissa, mutta eilen pakkasin vihdoin kesävaatteet kellariin ja otin talvitakit ja paksummat kaulaliinat esille. Ruoaksi tekee mieli tehdä lämpimiä ruokia salaattien sijaan. Keitot ja erilaiset uuniruoat tulevat olemaan tästä eteenpäin mun ruokalistallani!

Ihana syksy - näin nautin syksystä

Ihana syksy - näin nautin syksystä

Syksy ei ole mun mielestä mitenkään ikävä vuodenaika, päin vastoin! Aurinkoisissa syyspäivissä on jollain tapaa ihan erilailla fiilistä kuin kuumissa kesäpäivissä. Mä olen nauttinut / ja aion nauttia tästä syksystä mm näin:

Brunssittelua ystävien kanssa
 espanja, italia, suomi ja saksa brunssilla :)

Syksy

  • Raitista ilmaa! Aion ottaa kaiken irti aurinkoisista syyspäivistä (niin kauan kun sitä aurinkoa vielä riittää). Mikään ei ole parempaa, kuin tulla takaisin kotiin raikkaan syyskävelyn jälkeen, vetää villasukat jalkaan ja keittää kuppi kuumaa teetä
  • Brunssittelu ystävien kanssa - syksyllä ei ole viikonloppuisin kiire mihinkään. Sängystä voi suoraan kömpiä brunssin äärelle, missä voikin viettää hyvin vaikka koko iltapäivän. Hyviä brunssipaikkojahan Berliinissä riittää!
  • Elokuvat ja kynttilät - Syksyllä on ihana rauhoittua kotiin, polttaa kynttilöitä ja katsella hyvää leffaa
  • Sauna! Talvella voisin vaikka asua saunassa. Onneksi mun salilla täällä Berliinissä on jopa suomalaiselle ihan ok sauna. Mun suurin motivaatio mennä salille on, kun tiedän, että treenin jälkeen pääsen saunaan!
  • Glühwein kausi alkaa taas pian - Glühwein eli lämmin viiniglögi on ehdottomasti mun lempijuoma talvella! :D Glühwein-kausi alkaa yleensä siinä jo lokakuun puolivälissä, eli oikeestaan vaikka nyt heti.
  • Lomasuunnitelmat - Vaikka kotonakin on kivaa, niin mulla pitää aina olla joku loma suunnitelmissa. Tänä talvena haluan ehdottomasti paeta kylmyyttä jonnekin lämpimään!
  • Lämmittävät uuniruoat - syksyllä salaatit vaihtuvat kuumiin kasviksiin, keittoihin ja uuniruokiin. Keittiössäkin on kivempi hääräillä, kun ulkona on pimeää ja kylmä. 
Syksy, anna tulla vaan! Minä olen valmis! Mites sinä?

It's autumn now, also in Berlin! Suddenly the weather is very cold... Finally I managed to pack my summer clothes away and found all my winter stuff again.
Actually I kind of like the fresh autumn days. My favourite things to do in autumn are: going for a walk when the sun is shining / having brunch with friends / going to sauna (of course!) / watching a good movie at home with candles / drinking glühwein / planning holidays / cooking warm soups and dishes in the oven! How do you enjoy autumn??

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti