http://ad.zanox.com/ppc/?31811413C36070243T

keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Treenipäiväkirja x 2 ja joulun venytys-haaste!

Mulla oli joskus nuoruudessa tapana treenailla "varastoon" aina ennen lomia. Siis jos tiesin että esim. jouluna ei pääse urheilemaan moneen päivään, niin kävin ennen joulua jumppaamassa tuplasti. Onneksi oon jo päässyt tuosta tavasta yli, ja ymmärtänyt, että lepokin tekee välillä oikeesti tosi hyvää. 

Anyway, oon kirjaillut ylös mun liikkumisia viimeiseltä parilta viikolta. Muuten en muistaisi, että kävinkö viime viikolla joogassa vai en. Aika menee jotenkin nykyään niin nopeesti, että joskus on vaikea hahmottaa, että tapahtuiko joku asia viikko vai kaksi viikkoa sitten. Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa?? Mulle liikkuminen ja urheilu on aina ollut elämäntapa: en vaan voi olla ilman. 

Treenipäiväkirja ja haaste jouluun
Mun elämäni eka joulukuusi omassa asunnossa! :D
Treenipäiväkirja ja haaste jouluun

Sain vähän aikaa sitten tietää lopullisen diagnoosin mun alaselästä: yksi selkärangan nikama tulee pois paikoiltaan ja sen alapuolinen välilevy on rappeutunut. Tää diagnoosi on laittanut mun liikkumiset vähän uuteen uskoon: en enää uskalla juosta pitkiä matkoja enkä pahemmin hyppiä, sen sijaan viikkoon kuuluu enemmän selkäjumppaa, uintia ja pilatesta. Myös painot harteilla tehtävät kyykyt on poissa pelistä. Byhyyy :( Meinasi itku tulla, kun tajusin kuinka vakavasta rikosta on kyse, ja varsinkin kun en ehkä koskaan voi vetää täysillä mun lempi HIIT-treenejä. Tai en sano koskaan: kun vahvistan syviä vatsalihaksia oikein kunnolla, niin voi olla että pystynkin vielä liikkumaan melkein normaalisti!

Tällaisilta mun treeniviikot on näyttäneet viime aikoina:

Kaksi viikkoa sitten:
  • Ma: Vinyasa Yoga 75 min
  • Ti: Selkäjumppa fyssarilla 45 min 
  • Ke: Aamulenkki  ulkona 30 min (en vielä tiennyt mun selkärikosta tässä vaiheessa...)
  • To: Sali 1h
  • Pe: Grit Plyo Strength 30 min + uinti 15 min
  • La: Sali 30 min + Jazz Dance 1 h + uinti 15 min
  • Su: Lepo (kävelyä ulkona)
Viime viikko:
  • Ma: Lepo
  • Ti: Sali 45 min + uinti 15 min
  • Ke: Kävelyä yht 60 min (30 min aamupäivällä, toiset 30 iltapäivällä) + pilates 50 min
  • To: Kävely 45 min
  • Pe: Salilla pepputreeni 15 min + uinti 20 min
  • La: Kävelyä ympäri Berliiniä (kännykän askelmittarin mukaan yht 15 km!)
  • Su: Lepo
Treenipäiväkirja ja haaste jouluun

Huomenna onkin jo jouluaatto ja minä perheen luona Suomessa joulun vietossa. Mun mielestä jouluna ei kannata stressata urheilusta tai syömisistä sen kummemmin - kenenkään kunto ei kaadu siihen, että kerran vuodessa löysäilee ja syö vähän överisti. Päin vastoin, lepo ja kunnon ruoka voi tehdä vaan hyvää!

Otsikon venytys-haaste ei kuitenkaan liity mahan venyttämiseen, vaan aion itse ottaa tavoitteekseni venytellä joululomalla joka päivä. Venyttely rentouttaa ja avaa istumisen ja urheilun kireyttämiä lihaksia, ja pistää veren kiertämään. Venyttelyn jälkeen olo on yleensä ihana! Ehdotankin teillekin pientä venyttelysessiota joka päivä jossain laatikoiden ja joulutorttujen syömisen välissä. Ootteko messissä?

Ihanaa rauhallista ja stressitöntä joulua kaikille! :)

Seuraa blogia Facebookissa


Treenipäiväkirja ja haaste jouluun

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti