http://ad.zanox.com/ppc/?31811413C36070243T

maanantai 21. maaliskuuta 2016

Kevät piristys vai kevät väsymys?

Moikka! Nyt kun Berliinissä on ollut oikeesti tosi keväistä ja aurinkoista, niin mun energiatasot on pomppineet ihan hassusti laidasta laitaan. Toisina päivinä olen kuin duracel-pupu ja saan aikaiseksi vaikka mitä - käyn aamulenkillä, kirjoitan parit blogipostaukset, opiskelen, leivon, teen ruokaa, meen salille, meen vielä uudestaan salille. Toisina päivinä taas olen ihan äärettömän väsynyt, enkä jaksa juuri sohvalta nousta.


Kärsitkö kevätväsymyksestä

Kevään koittaessa puhutaan useimmiten auringon piristävistä vaikutuksista, vaikka ihan kaikkiin kevät ei vaikutakaan samalla tavalla. Siinä missä Suomessa pauhataan aina syksyisin syysväsymyksestä, on täällä Saksassa kevätväsymys paremmin tunnettu ilmiö. Mun jooga-opettaja kehotti kaikkia ottamaan nyt iisisti ja kuuntelemaan kehoaan erityisen tarkasti tähän aikaan vuodesta - aivot on kuulemma kovilla prosessoidessaan yhtäkkistä valon määrää ja kropan pitää tottua ailahteleviin lämpötiloihin. Vastustuskyky on myös koetuksella, kun lämpötilat vaihtelevat päivittäin, ja siksi keväällä iskee usein se kuuluisa kevätflunssa.


Kärsitkö kevätväsymyksestä

Kärsitkö kevätväsymyksestä

Vihdoinkin siis sain selityksen mun joka keväiselle väsymykselle! Oon aina jotenkin tuntenut huonoa omaa tuntoa siitä, että oonkin yhtäkkiä väsynyt vaikka pitäis olla ihan päin vastoin energinen. Mut kyllä tää aurinko silti kivaa on - pitää vaan olla itselleen armollinen ja ottaa päikkärit välillä jos siltä tuntuu :)


Kärsitkö kevätväsymyksestä

Eilen mulla oli niin järkyttävä lihaskipu mun perjantaisen ja lauantaisen salimaratoonin jäljiltä, että otinkin koko päivän tosi iisisti enkä juuri liikkunut mihinkään. Lepo tekee kyllä hyvää, koska nyt taas tuntuu että virtaa on vaikka mihin! Ja ulkona on vaihteeksi pilvistä - ihanaa :)

Leppoisaa viikkoa ja pääsiäisen odotusta sinne kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti